خانه » کاربرد پوکه معدنی » شیب بندی کف طبقات با پوکه

شیب بندی کف طبقات با پوکه

شیب بندی کف طبقات با پوکه

در مطالب قبلی با مفهوم پوکه، نحوه تشکیل پوکه، انواع پوکه و کاربرد پوکه معدنی آشنا شدید. همانطور که می‌دانید از مهم‌ترین کاربردهای این محصول استفاده در شیب بندی کف طبقات است. حال می‌خواهیم شیب بندی کف طبقات با پوکه را بطور کامل برای شما توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

 

شیب بندی کف طبقات و پشت بام با استفاده از پوکه

امروزه برای شیب بندی کف طبقات معمولاً از پوکه معدنی استفاده می‌شود. برای این کار تا حد امکان از پوکه‌های نخودی و فندوقی که اندازه آن‌ها 10 تا 20 میلی متر است استفاده می‌شود. به دلیل اینکه پوکه فندوقی عایق گرما است و گرما را بین طبقات جابه‌جا نمی‌کند از این پوکه برای شیب بندی کف طبقات استفاده می‌کنند. این نوع پوکه به دلیل مقاومت بالا در حین برق کشی و لوله کشی هیچ گونه آسیبی نمی‌بیند.

برای شیب بندی پشت بام بهتر از پوکه بادامی و گردویی که در اندازه 20 تا 40 میلی متر یافت می‌شود، استفاده می‌کنند. پوکه بادامی به پوکه سقفی نیز مشهور است. این نوع پوکه عایق بسیار مناسبی برای گرما، سرما و صوت است که انرژی گرما و سرما را به بیرون انتقال نمی‌دهد. استفاده از پوکه بادامی موجب نصف شدن هزینه ساخت و ساز شده و عمر بسیار بالایی دارد.

 

روش شیب بندی کف طبقات و پشت بام با استفاده از پوکه

در این بخش می‌خواهیم به روش‌های شیب بندی طبقات با پوکه معدنی بپردازیم. شیب بندی کف طبقات با پوکه و ساخت شیب سقف به دو روش انجام می‌شود که عبارت‌اند از:

  1. شیب بندی با ملات نیمه خشک
  2. شیب بندی به روش دوغاب دهی

شیب بندی کف طبقات با پوکه

شیب بندی با ملات نیمه خشک

در این روش برای شیب بندی ساختمان ابتدا پوکه را با آب و سیمان مخلوط می‌کنند. سپس مقداری آب به مخلوط اضافه می‌کنند تا مخلوط کاملاً شفاف شود. بعد از شفاف شدن ملات، ملات را توسط تخته به سطحی که می‌خواهند روی آن شیب ایجاد کنید قرار می‌دهند. بعد از خشک شدن ملات، سطح شیب‌دار شما آماده است.

دریافت قیمت پوکه معدنی

شیب بندی به روش دوغاب دهی

در این روش ابتدا دانه‌های پوکه را در مکانی پخش می‌کنند. سپس به کمک وسیله سخت کوبی پوکه‌ها را متراکم می‌کنند. بعد از متراکم شدن پوکه‌ها را در محلی که قصد شیب‌دار کردن آن را دارند پخش می‌کنند و در آخر سیمان آب را مخلوط می‌کنند تا دوغاب شود. بعد از آن دوغاب را بر روی دانه‌های پوکه می‌ریزند. بعد از خشک شدن، سطح شیب‌دار ساخته می‌شود.

 

مزایای استفاده از پوکه برای شیب بندی

شیب بندی کف طبقات با پوکه و ساخت شیب پشت بام مزایای بسیار زیادی دارد که ما به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  1. همزمان با بتن ریزی می‌توان شیب بندی کف طبقات با پوکه را نیز انجام داد.
  2. جلوه بسیار زیبایی به پشت بام و کف ساختمان می‌دهد.
  3. پوکه در برابر فرسایش کاملاً مقاوم است.
  4. مهم‌ترین هدف استفاده برای شیب بندی کف طبقات با پوکه عایق صدا و گرما بودن است.
  5. در کاهش قیمت ساخت و ساز و بالا رفتن سرعت انجام کار بسیار مناسب است.

 

هزینه شیب بندی کف طبقات با پوکه و شیب پشت بام

پوکه قیمتی نسبتاً مناسب نسبت به سایر مصالح ساختمانی مثل بلوک، آجر، سفال و غیره دارد. ولی بصورت کلی نمی‌توان تخمین دقیقی برای خرید پوکه گفت زیرا قیمت پوکه وابسته به شرایطی چون: نوع پوکه، مقدار مورد نیاز، درجه پوکه، رنگ پوکه، محیط جغرافیایی و غیره برای تمامی افراد متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *