خانه » کاربرد پوکه معدنی » شیب بندی پشت بام با پوکه

شیب بندی پشت بام با پوکه

شیب بندی پشت بام با پوکه

شیب بندی چیست؟

در این مقاله با می خواهیم شما را با شیب بندی پشت بام با پوکه آشنا کنیم. شیب بندی پشت بام با پوکه چیست؟ شیب بندی پشت بام با پوکه یکی از کارهای مهم و دقیقی است که در انجام آن باید تجربه داشت. تجربه یعنی اینکه تا به درستی شیب بندی انجام شود و آب روی پشت بام تخلیه شود. در شیب دادن به پشت بام باید هدایت آب یک امر اساسی در نظر گرفته شود زیرا این کار دارای ضوابط خاصی است.

نحوه شیب بندی پشت بام با پوکه

  1. اولین قدم در شیب بندی پشت بام با پوکه، انتخاب پوکه معدنی مناسب است. بهترین نوع پوکه برای شیب بندی پشت بام، پوکه معدنی با اندازه 10 تا30 میلیمتر است.
  2. زیرا این پوکه مناسب‌ترین سایز و وزن را دارد. وزن آن سبک است و برای سطوحی که می خواهید شیب بندی کنید بسیار مناسب است.
  3. برای انتخاب پوکه بهتر است قبل از خرید با یک مشاور ساختمانی مشورت کنید. زیرا انتخاب سایز و وزن پوکه بستگی به نوع ساختمان دارد.
  4. تا حد امکان سعی کنید از پوکه های سبک و کم وزن استفاده کنید. زیرا پوکه‌ها با آب، ماسه و غیره مخلوط می شود. در نتیجه سنگین خواهد شد و باعث از بین رفتن عایق صدا و حرارت می شود.
  5. برای اینکه پوکه بعدا دچار تخریب نشود بهتر است که پوکه ماسه ای را با پوکه فندقی مخلوط نمایید، سپس بکار بگیرید.
  6. پس از تمام شدن کار یک لایه نازک ملات سیمان روی سطح شیب پشت بام که با پوکه پر کردید، ملات قرار دهید.

شیب بندی پشت بام با پوکه معدنی

بتن پوکه در شیب بندی پشت بام با پوکه

امروزه از پوکه در کار برای مصالح ساختمانی استفاده زیادی می شود. زیرا هم مقاومت بالای دارد و هم مقرون به صرفه ست. بتن پوکه از سرد شدن مواد زائد کارخانه آهن تشکیل می شود و به همین دلیل دارای حفره است و وزن کمی دارد. این مواد سرد شده را با دستگاهی مانند چرخ گوشت خورد کرده تا کاملا سبک و کم وزن شوند. سپس به مواد ریز شده آب و سیمان اضافه می نمایند و با آن شیب پشت بام را درست می کنند.

دریافت قیمت پوکه معدنی

پوکه در شیب بندی پشت بام ساختمان

هدف از شیب بندی پشت بام با پوکه یک ساختمان هدایت آب از مبدا به مقصد است. مقدار شیب برای هدایت آب حدود 5 تا 6 درصد است، ولی شیب یک ساختمان با توجه به مکان آن متفاوت است. بطور مثال اگر سوراخ ناودانی وسط پشت بام باشد ابتدا باید طول شیب محاسبه شود. سپس شیب با پوکه، کف سازی با پوکه و کشیدن یک لایه سیمانی با پوکه انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *