خانه » کاربرد پوکه معدنی » شیب بندی حیاط با پوکه

شیب بندی حیاط با پوکه

شیب بندی حیاط

شیب بندی باعث می‌شود تا آب درون حیاط به‌طور مستقیم و با فشار بدون اینکه سدی جلوی راه آب باشد وارد فاضلاب شود. شیب بندی ساختمان قاعده و قانون خودش را دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. ما در این مقاله قصد داریم شما را با موضوعی که بی شک همه با آن سر کار دارند آشنا کنیم. بی شک همه اطلاعاتی درباره شیب بندی حیاط با پوکه ساختمان ندارند. در مطالب قبلی درمورد شیب بندی ساختمان با پوکه معدنی مطالب مفصلی را بیان کردیم حال می‌خواهیم به‌طور اختصاصی درمورد نحوه شیب بندی حیاط گفتگو کنیم.

شیب بندی حیاط خانه

تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که چگونه وقتی آبی در هر کجای حیاط ریخته می‌شود بلافاصله وارد فاضلاب می‌شود؟ این کار توسط شیب بندی انجام می‌شود. شیب بندی یکی از سخت‌ترین و مهم‌ترین کارها در هنگام ساخت حیاط است. شیب بندی به معنای این است که یک شیب ملایم برای لوله‌های خروجی فاضلاب در حیاط ایجاد شود. این شیب برای جلوگیری از تجمع آب ایجاد می‌شود تا در اثر جمع شدن آب، تخریب های زیرساختی در ساختمان ایجاد نگردد. قسمت‌های مختلفی از خانه مانند دستشویی، حمام و پشت بام به شیب بندی نیاز دارند. به‌طور‌کلی هر قسمتی از خانه که با آب در تماس مستقیم است، نیاز به شیب‌بندی دارد. بنابراین محوطه‌هایی مانند حیات خانه نیز باید شیب‌بندی شود، اما اهمیت آن به اندازه داخل خانه نیست.

شیب بندی حیاط با پوکه

مصالح مورد نیاز برای شیب بندی حیاط

برای شیب بندی حیاط خانه می‌توان از مصالحی مانند خاک، ماسه، آجر یا پوکه معدنی استفاده کرد، اما بهترین ماده پوکه معدنی قروه می‌باشد. زیرا مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارد. مصالح دیگری مانند خاک بعد از مدتی فرو نشست می‌کنند و همین باعث شکسته شدن موزاییک‌ها و خسارت به آن‌ها می‌شود. اما استفاده از پوکه در شیب بندی حیاط از این مشکل جلوگیری می‌کند و به دلیل دوام بسیار بالای خود می‌تواند تا سال‌ها بدون خسارت باقی بماند.

نحوه شیب بندی حیاط با پوکه

اولین کاری که در شیب بندی حیاط مانند شیب بندی پشت بام با پوکه باید انجام شود این است که سطح محوطه تسطیح شود و کروم بندی و تعیین شیب آن انجام گیرد. سپس باید محوطه را با پوکه معدنی پر کنند. این مرحله به دو صورت انجام می‌گیرد:

  • روش اول به این صورت است که پوکه معدنی را به‌صورت خشک و طبیعی بر روی محوطه می‌ریزند و سپس آن را با تجهیزات مناسب کوبیده تا سفت شود و تمامی فضاهای خالی را پر کند. بعد از پوکه ریزی نوبت به ریختن یک لایه ملات سیمان بر روی پوکه‌ها می‌باشد تا دانه‌های پوکه معدنی را در جای خود ثابت نگه دارد.
  • روش دوم شیب بندی حیات با پوکه معدنی باید با کمک پوکه ملات تهیه کنند. به این صورت که پوکه را با سیمان و آب مخلوط می‌کنند تا ملات به‌دست آید. سپس ملات را در محوطه می‌ریزند و آن را به خوبی کوبیده و فیکس می‌کنند تا هیچ فضای خالی باقی نماند. به دلیل اینکه در این روش دانه‌های پوکه معدنی به‌صورت خام روی یکدیگر قرار نمی‌گیرند بلکه در ملات هستند، لغزشی بر روی هم ندارند. پس این روش بهتر و اصولی‌تر می‌باشد.

بعد از این مرحله مدتی زمان نیاز است تا پوکه معدنی به خوبی خشک شود. در مرحله بعد نوبت به مسطح سازی کف حیاط و اجرای کفپوش می‌باشد.

دلایل استفاده از پوکه معدنی برای شیب‌بندی حیاط

در این بخش قصد داریم به دلایل کاربرد پوکه معدنی در شیب‌بندی حیاط اشاره کنیم:

  • پوکه معدنی نوعی سنگ به‌دست آمده از گدازه‌های آتشفشان است. بنابراین مقاومت و دوام بسیار زیادی در مقایسه با دیگر مصالح دارد.
  • این سنگ تخلخل فراوانی دارد بنابراین وزن آن بسیار سبک می‌باشد.
  • سختی و استحکام بالای این سنگ از شکسته شدن یا آسیب دیدن آن جلوگیری می‌کند. درنتیجه شیب ایجاد شده با پوکه نشست نمی‌کند.
  • این سنگ معدنی نسبت به دیگر مصالح ساخت و ساز بسیار ارزان قیمت است و باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود.
  • اجرای شیب‌بندی با پوکه کار را بسیار راحت و سریع می‌کند.

شیب بندی حیاط با پوکه

مزایای استفاده از پوکه در شیب بندی

استفاده از پوکه معدنی در ساخت شیب حیاط مزایای فراوانی دارد که ما به برخی از آن‌ها در این بخش از مقاله اشاره خواهیم کرد.

  1. وزن پوکه معدنی بسیار کم است و هیچ گاه حیاط دچار نشست نمی‌شود.
  2. این پوکه قیمت نسبتا مناسبی به سایر مصالح سنتی دارد.
  3. پوکه معدنی سرشار از املاح معدنی است و باعث رشد بهتر گیاهان و درختان درون باغچه می‌شود.
  4. پوکه معدنی کاملا مقاوم است و بیش از صدها سال همانند روز اول باقی می‌ماند.

دریافت قیمت پوکه معدنی

جمع‌بندی

پوکه قروه یکی از تولید کنندگان اصلی پوکه معدنی می‌باشد که توانسته است با استخراج انواع پوکه با کیفیت بالا و قیمت مناسب نظر بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند. به دلیل کاربردهای فراوانی که این سنگ معدنی در ساخت و ساز، کشاورزی، پزشکی و … دارد امروزه در بازار بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اگر شما نیز قصد تهیه پوکه معدنی برای شیب بندی حیاط را دارید، می‌توانید با شماره‌های ما تماس بگیرید تا از قیمت دقیق پوکه و نوع پوکه مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *