خانه » کاربرد پوکه معدنی » سنگ پوکه جهت استخر ماهی

سنگ پوکه جهت استخر ماهی

سنگ-پوکه-جهت-استخر-ماهی

سنگ پوکه معدنی در حذف آهن از آب استخر ماهی

سنگ پوکه جهت استخر ماهی باید ویژگی حذف آهن را از آب استخر پرورش ماهی داشته باشد زیرا افزایش عنصر آهن در آب باعث اختلال در پرورش انواع ماهی میشود.

سنگ-پوکه-جهت-استخر-ماهی
آلودگی آهن معمولا به دو شکل یون فریک و فرو بروز می کند. آهن در آبهای سطحی غالبا به صورت فریک وجود دارد و
در حالت طبیعی غیر محلول است و از ذرات آهن جامد تشکیل شده است. آبهای زیر زمینی نیز دارای آهن فرو (شکل محلول
آهن) هستند و معمولا در ابتدای برداشت، روشن و بیرنگ هستند. این آبها پس از تماس با هوا کم کم تیره شده و در نهایت یک
رسوب قهوه‌ای متمایل به زرد تا قرمز از هیدروکسید فریک در آنها تشکیل می شود این باکتری‌ها سبب گرفتگی چاهها و اختلال در سیستم آن خواهند شد.
باکتری‌های آهن مانند کرنوتریکس و گالیونلا، یون فرو را به عنوان منبع انرژی مصرف و رسوب هیدروکسید فریک را ایجاد می‌کنند که باعث ایجاد اشکالاتی در سیستم آبرسانی صنعتی می‌گردد و از آنجایی که این باکتری‌ها انرژی خود را از اکسیداسیون یون فرو به دست می‌آورند، حذف آهن از آب به عنوان راه کنترلی پیشنهاد می‌گردد تاکنون فرایندهای مختلفی از جمله هوا دهی، اکسیداسیون شیمیایی و تبادل یونی برای حذف آهن از منابع آب آشامیدنی مورداستفاده قرار گرفته است که بسیار گران تمام می شوند. در طی سالیان اخیر تحقیقاتی برای دست یابی به جاذبهای با قیمت پا یین برای حذف فلزات از آب بسیار مورد توجه قرار گرفته و توانایی کانی های معدنی در حذف فلزات از آب توسط محققان زیادی بررسی شده است .مهم ترین کانی های معدنی عبارت اند از کائولن، بنتونیت، زئولیت وورمیکولیت . در این میان سنگ پوکه به دلیل قابلیتهای
فوق العاده، مورد توجه قرار گرفته است. پوکه معدنی یک سنگ آتشفشانی متخلخل غنی از سیلیس و غالبا با رنگ تیره است که در اثر سرد شدن سریع در سطح زمین تشکیل می شود

دریافت قیمت پوکه معدنی

پوکه معدنی جهت پرورش ماهی

مزیتهای اصلی پوکه معدنی نسبت به سایر تعویض کننده های یونی

مزیتهای اصلی پوکه معدنی نسبت به سایر تعویض کننده های یونی پایداری در برابر محلولها ی آلی و حملات میکروبی، سهولت انتقال به دلیل سبک بودن آن و قابلیت احیای مجدد آن است. در کشور ما این سنگ به فراوانی یافت می شود و به لحاظ قیمت بسیار مناسب آن به سهولت قابل دسترسی است . به علاوه پوکه معدنی دارای تخلخل و مساحت سطح بزرگی است . سنگ پوکه معدنی در دما ی ٢٠۰ میلی گرم /۰۵۵ دارا ی ظرفیت جذب ١ pH= درجه سلسیوس و ٨ بر گرم است.

نسبت بالای سیلیکای آزاد در سطح متخلخل سنگ پوکه معدنی سبب شده که سطح آن دارا ی بار منفی شود . سرعت سرد شدن و خروج گازها از سنگ، یکسری حفره های نامنظم را در آن ایجاد نموده است . این ساختار اسکوریا سبب شده که آب و یون ها به درون حفرات وارد شوند و از ساختار کریستالی خارج شوند. هر دو شکل پودری و سنگی پوکه های معدنی دارای قابلیت پاک کننده، ضدعفونی کننده و صیقل دهنده است.
این سنگ در حذف یون فسفات از آب و همچنین در حذف آفت کشها بسیار موثر عمل می کند . از این سنگ های معدنی در
صنعت آب و فاضلاب به عنوان بستر نگهدارنده لجن استفاده میشود. پامیس همچنین دارای خاصیت COD تبادل کاتیونی نیز می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *