خانه » دانستنی پوکه معدنی » پوکه معدنی مناسب برای شیب بندی کدام است

پوکه معدنی مناسب برای شیب بندی کدام است

پوکه معدنی شیب بندی

شیب بندی با پوکه معدنی یکی از بصرفه ترین و بهترین روش شیب بندی است.

شیب بندی چیست

شیب بندی یا شیب دادن از مسائل جزئیات و اجرایی دقیق بوده که بایستی درست انجام شود. شیب بندی بیشتر جهت حرکت و هدایت آب آن هم به طوری که با کششی کافی بوده باشد برای فضاهای خارجی به مانند محوطه سازی، پیاده‌رو سازی، حیاط سازی و شیب بندی‌های کوچک به مانند شیب بندی پشت بام، سرویسهای آبریز چون حمام، توالت و در مواردی دستشویی و آشپزخانه و …

شیب بندی

درصد شیب بندی

نحوه حرکت آب بایستی طوری باشد که از مبدأ تا مقصد حرکت و کشش آب و یا فضولات بدون مانع و هر چه سریعتر انجام شود که این درصد شیب جهت هدایت و کشش آب کمتر و برای حرکت فضولات بیشتر در نظر می‌باشد. در هر حال استاندارد شیب برای فضولات حدود ۵ درصد و جهت هدایت آبهای هرز و مشابه ۱ الی ۳ درصد می‌باشد که اگر این موارد رعایت شود اشکال فنی تراکم و گرفتگی در مسیر پیش نخواهد آمد.

درصد شیب سقف

شیب بندی پشت بام

به طوری که مشخص است ارتفاع شیب بندی با طول شیب متناسب بوده، یعنی اگر طول شیب تا محل سوراخ ناودان در پشت بام طویل باشد مقدار باری که برای شیب بندی از مبدا تا سوراخ ناودانی ریخته می‌شود به مراتب بیشتر و مرتفع تر از قسمتهای شیب با طول کمتر خواهد بود. یعنی ارتفاع شیب به نسبت طویلی و یا کوتاهی طول شیب بستگی کامل دارد. معمولا ختم شیب در نقطه سوراخ ناودانی صفر و در شروع با طول درصد که در طولهای بلند تا ۳ درصد می‌باشد تعیین می‌گردد و هر چه طول شیب کمتر باشد به همان نسبت درصد آن کم می‌گردد. مثلاً برای طولهایی
تا ۵ متر ۳ درصد
طول بین (۲٫۵ تا ۳) متر ۲ درصد و
طولهایی تا ۲ متر ۱٫۵ درصد
در نظر گرفته می‌شود. چنانچه طول ذکرشده بیشتر از ۵متر باشد سوراخ دیگری برای ناودانی پیش بینی می‌شود. چرا که در موقع بارندگیهای شدید وجود سوراخ ناودانی معدود دارای عدم کشش آب و در نتیجه خساراتی خواهد بود.

 

دریافت قیمت پوکه معدنی

شیب بندی سرویس بهداشتی

شیب در سرویس خصوصا حمام به طرف کف شو می‌باشد و معمولا محل کفشو در وسط حمام پیش بینی می‌گردد، چنانچه ابعاد فضا کم باشد با کم و یا زیاد کردن ملاط پشت موزائیک و یا کاشی مورد نظر به دست می‌آید و اگر ابعاد فضا بزرگ باشد، دقیقا عمل شیب بندی وسیله کرم گیری و شمشه گیری به طرف کفشو انجام شده و با متن سازی بین شمشه‌ها کف، آماده موزائیک فرش و یا نصب سرامیک می‌گردد. بدیهی است چنانچه محل مورد نظر توالت داشته باشد کاسه توالت در محل خود و پایین‌تر از اطراف نصب شده بطوری که پس از فرش کف، آب به راحتی و سریع سرازیر کاسه توالت گردد.

شیب بندی با پوکه معدنی

شیب بندی با پوکه معدنی
پوکه معدنی به دلیل اینکه در شرایط سخت و خاص ایجاد می‌شوند دارای درجه تخلخل بالایی هستند و مقاومت بسیار بالایی در برابر تراکم و فشار دارند. استفاده از پوکه معدنی در شیب بندی سقف و کف ساختمان ها هم باعث عایق بندی هم باعث بالا بردن مقاومت سازه و همچنین سبک سازی سقف شد.
همچنین پوکه معدنی قروه بخاطر خنثی بودن یکی از بهترین مصالح جهت پوشاندن لوله های کف خواهد بود.

از بین پوکه صنعتی و پوکه معدنی، پوکه معدنی بخاطر وجود شرایط سخت دارای مقاومت و تخلخل بالاتری است و بهتر از پوکه صنعتی جهت شیب بندی است.
از بین انواع پوکه معدنی سراسر ایران، پوکه معدنی قروه به دلیل کیفیت بالاتر بهترین پوکه معدنی جهت شیب بندی سقف کف و سطح سازه ها است.

فروش پوکه معدنی قروه جهت شیب بندی

شرکت قروه پوکه ۲۴ ساعته آماده ارسال سفارش پوکه معدنی قروه در انواع سایزها می‌باشد.
جهت سفارش یا با شماره ۰۹۱۸۳۷۲۲۱۳۸ تماس حاصل نمایید و یا به دفتر فروش شرکت قروه پوکه به آدرس:
ایران – کردستان، شهرستان قروه بزرگراه سنندج همدان دفتر فروش شرکت قروه پوکه
مراجعه فرمایید.

5/5 - (4 امتیاز)

1 دیدگاه دربارهٔ «پوکه معدنی مناسب برای شیب بندی کدام است»

  1. طراحی کافی شاپ

    سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست
    اندرکاران وبسایت به این خوبی
    سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *