خانه » دانستنی پوکه معدنی » پوکه معدنی مناسب برای شیب بندی کدام است؟

پوکه معدنی مناسب برای شیب بندی کدام است؟

پوکه معدنی شیب بندی

قبل از اینکه بهترین پوکه معدنی مناسب برای شیب بندی را بررسی کنیم بهتر است ابتدا توضیحاتی را در مورد پوکه ارائه دهیم. پوکه ساختمانی یکی از مصالح پرکاربرد در ساخت و ساز می‌باشد که از مواد معدنی به وجود می‌آید‌. این مواد از دل آتشفشان به سطح زمین رسیده و املاح و مواد معدنی زیادی را به همراه خود می‌آورند. این مواد وقتی سرد شدند، سنگی به نام پوکه معدنی را تشکیل می‌دهند که با ویژگی‌های منحصر به فرد خود می‌تواند در کاربردهای مختلفی مثل شیب بندی ساختمان استفاده شود. این پوکه‌ها خود انواع مختلفی دارند که برای فعالیت‌هایی مثل شیب بندی باید مناسب‌ترین نوع آن انتخاب شود. در این مطلب ما به این موضوع می‌پردازیم.

شیب بندی چیست ؟

شیب بندی یا شیب دادن از مسائل جزئیات و اجرایی دقیق بوده که بایستی درست انجام شود. شیب بندی بیشتر جهت حرکت و هدایت آب آن هم به طوری که با کششی کافی بوده باشد برای فضاهای خارجی به مانند محوطه سازی، پیاده‌رو سازی، حیاط سازی و شیب بندی‌های کوچک به مانند شیب بندی پشت بام، سرویسهای آبریز چون حمام، توالت و در مواردی دستشویی و آشپزخانه و …

درصد شیب بندی

نحوه حرکت آب بایستی طوری باشد که از مبدأ تا مقصد حرکت و کشش آب و یا فضولات بدون مانع و هر چه سریع‌تر انجام شود که این درصد شیب جهت هدایت و کشش آب کمتر و برای حرکت فضولات بیشتر در نظر می‌باشد. در هر حال استاندارد شیب برای فضولات حدود ۵ درصد و جهت هدایت آبهای هرز و مشابه ۱ الی ۳ درصد می‌باشد که اگر این موارد رعایت شود اشکال فنی تراکم و گرفتگی در مسیر پیش نخواهد آمد.

 

درصد شیب بندی

شیب بندی با پوکه معدنی

پوکه معدنی به دلیل اینکه در شرایط سخت و خاص ایجاد می‌شوند دارای درجه تخلخل بالایی هستند و مقاومت بسیار بالایی در برابر تراکم و فشار دارند. شیب بندی ساختمان با پوکه معدنی هم باعث عایق بندی هم باعث بالا بردن مقاومت سازه و سبک سازی سقف می‌شود. همچنین پوکه معدنی قروه بخاطر خنثی بودن یکی از بهترین مصالح جهت پوشاندن لوله های کف خواهد بود.

از بین پوکه صنعتی و پوکه معدنی، پوکه معدنی بخاطر وجود شرایط سخت دارای مقاومت و تخلخل بالاتری است و بهتر از پوکه صنعتی جهت شیب بندی است.
از بین انواع پوکه معدنی سراسر ایران، پوکه معدنی قروه به دلیل کیفیت بالاتر بهترین پوکه معدنی جهت شیب بندی سقف کف و سطح سازه ها است.

شیب بندی پشت بام

به طوری که مشخص است ارتفاع شیب بندی با طول شیب متناسب بوده، یعنی اگر طول شیب تا محل سوراخ ناودان در پشت بام طویل باشد مقدار باری که برای شیب بندی از مبدا تا سوراخ ناودانی ریخته می‌شود به مراتب بیشتر و مرتفع تر از قسمتهای شیب با طول کمتر خواهد بود. یعنی ارتفاع شیب به نسبت طویلی و یا کوتاهی طول شیب بستگی کامل دارد.

معمولا ختم شیب در نقطه سوراخ ناودانی صفر و در شروع با طول درصد که در طول‌های بلند تا ۳ درصد می‌باشد تعیین می‌گردد و هر چه طول شیب کمتر باشد به همان نسبت درصد آن کم می‌گردد. مثلاً برای طول‌هایی

  • تا ۵ متر ۳ درصد
  • طول بین (۲٫۵ تا ۳) متر ۲ درصد و
  • طولهایی تا ۲ متر ۱٫۵ درصد

در نظر گرفته می‌شود. چنانچه طول ذکرشده بیشتر از ۵ متر باشد سوراخ دیگری برای ناودانی پیش بینی می‌شود. چرا که در موقع بارندگی‌های شدید وجود سوراخ ناودانی معدود دارای عدم کشش آب و در نتیجه خساراتی خواهد بود.

شیب بندی پشت بام

پوکه معدنی مناسب برای شیب بندی پشت بام

بهترین پوکه معدنی برای شیب بندی پشت بام پوکه معدنی بادامی یا گردویی می‌باشد. سایز آن ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر است. این پوکه در برابر حرارت و دما به خوبی عمل می‌کنند و عایقی مناسب است تا از هدر رفتن انرژی در فصول مختلف جلوگیری کند. همچنین این پوکه عایق مناسبی در برابر صوت می‌باشد و می‌توان ساختمان را از این نظر نیز عایق کرد.

پوکه معدنی مناسب برای شیب بندی طبقات

بهترین پوکه معدنی برای شیب‌بندی طبقات پوکه نخودی یا فندقی می‌باشد. این نوع پوکه بسیار مناسب برای عایق‌بندی صوتی و جلوگیری از هدر رفت انرژی می‌باشد. با کمک این پوکه می‌توان ساختمان را کاملا در برابر سر و صدای ساکنین عایق بندی کرد. همچنین این پوکه با سایز مناسب خود باعث می‌شود که به زیرساخت‌هایی که در ساخت و ساز کف طبقات استفاده شده است، مانند لوله کشی و برق کشی آسیبی وارد نشود.

بهترین پوکه معدنی مناسب برای شیب بندی

برای اینکه بتوانید شیب‌بندی ساختمان با پوکه معدنی را انجام دهید باید بهترین گزینه را انتخاب نمایید، می‌توانید از فرمول‌های کلی زیر استفاده کنید:

  • اگر شیب‌بندی با ضخامت کمتر از ۵ سانتی‌متر انجام می‌دهید، پوکه عدسی برای شما مناسب است.
  • اگر شیب‌بندی با ضخامت ۵ تا ۱۰ سانتی‌متر انجام دهید، بهترین پوکه معدنی مناسب پوکه نخودی یا فندقی می‌باشد.
  • اگر شیب‌بندی با ضخامت بیشتر از ۱۰ سانتی‌متر انجام می‌دهید، بهتر است از پوکه معدنی بادامی یا گردویی استفاده نمایید.

بهترین پوکه معدنی مناسب برای شیب بندی

دریافت قیمت پوکه معدنی

خرید پوکه معدنی مناسب برای شیب بندی

برای اینکه بتوانید پوکه معدنی مناسب برای شیب‌بندی را انتخاب کنید لازم است که با ویژگی‌های کیفی انواع پوکه معدنی و سایزبندی آن آشنایی داشته باشید. در اینجا ما سایزبندی دانه‌ها را بررسی کردیم. اما بررسی کیفیت پوکه را هر کسی نمی‌تواند انجام دهد و واقعا نمی‌توان از روی مطالبی که مطالعه می‌کنید کیفیت پوکه را تشخیص دهید. تنها راه حلی که دارید این است که از مراکز معتبر و معتمد مانند مجموعه پوکه معدنی قروه خرید خود را انجام دهید. مجموعه ما با تضمین کیفیت و قیمت، مناسب‌ترین پوکه را برای شیب‌بندی ساختمان به شما پیشنهاد می‌دهد. بنابراین با ما تماس بگیرید تا در این مورد شما را راهنمایی کنیم.

شرکت قروه پوکه ۲۴ ساعته آماده ارسال سفارش پوکه معدنی قروه در انواع سایزها می‌باشد.
جهت سفارش یا با شماره ۰۹۱۸۳۷۲۲۱۳۸ تماس حاصل نمایید و یا به دفتر فروش شرکت قروه پوکه به آدرس:
ایران – کردستان، شهرستان قروه بزرگراه سنندج همدان دفتر فروش شرکت قروه پوکه
مراجعه فرمایید.

 

جمع بندی

در این مطلب ما در مورد بهترین پوکه معدنی مناسب برای شیب بندی صحبت کردیم. پوکه‌های معدنی با خصوصیات خود کاربردهای مختلفی دارند. از این پوکه‌ها می‌توان در ساختمان برای هدر رفت انرژی و عایق در برابر صدا استفاده کرد. همچنین این پوکه‌ها نقش بسیار موثری در سبک سازی ساختمان دارند و از فشار بر روی ستون‌ها و بنای کلی ساختمان جلوگیری می‌کنند. پوکه‌ها خود انواع مختلفی دارند که هر کدام برای استفاده در یک فضای خاص مناسب هستند. در این مطلب ما پوکه معدنی مناسب برای شیب بندی‌های پشت بام و طبقات را بررسی کردیم. امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

5/5 - (4 امتیاز)

1 دیدگاه دربارهٔ «پوکه معدنی مناسب برای شیب بندی کدام است؟»

  1. طراحی کافی شاپ

    سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست
    اندرکاران وبسایت به این خوبی
    سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *