خانه » دانستنی پوکه معدنی » وزن مخصوص پوکه معدنی

وزن مخصوص پوکه معدنی

وزن مخصوص پوکه معدنی

در این مقاله ما وزن مخصوص پوکه معدنی را برای آشنایی شما با این محصول مورد بررسی قرار می‌دهیم. در مقاله‌ پوکه معدنی چیست ما به چگونگی ایجاد پوکه معدنی پرداختیم. همچنین انواع پوکه معدنی را به‌اختصار برای شما عزیزان معرفی کردیم. سبکدانه پوکه دارای انواع مختلفی است که وزن مخصوص هر پوکه معدنی متفاوت با دیگری می باشد. در ادامه وزن مخصوص پوکه معدنی را شرح می‌دهیم.

با توجه به اینکه قبلا گفتیم پوکه معدنی نسبت به پوکه صنعتی وزن بسیار سبکی دارد. با پوکه قروه همراه باشید.

مرور کوتاهی بر پوکه معدنی

پوکه معدنی را می‌توان اصلی‌ترین فرآورده آتشفشان معرفی کرد.
زمانی که آتشفشان های موجود بروی کره زمین دچار انفجار می‌شود مواد درون هسته زمین را از داخل زمین به بیرون انتقال می‌دهند.
پوکه معدنی در دسته سنگ‌های قرار گرفته است که علاوه بر داشتن وزن کم از قدرت استحکام بالایی برخوردار هستند.
پوکه معدنی کاربردهای بسیاری دارد و در تمامی موارد استفاده نتیجه مطلوبی از خود بر جای گذاشته است.
به عنوان مثال پوکه معدنی در کشاورزی، ساختمان سازی، پالایش، داروسازی، پزشکی، ساخت مواد شیمیایی، صنعت مد و فشن، احداث سد، تصفیه آب و … کاربرد دارد.
پوکه معدنی در چندین وزن و اندازه مختلف تولید شده و سپس به بازار مصرف عرضه می‌شود.
در ادامه وزن مخصوص پوکه معدنی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وزن مخصوص پوکه معدنی قروه

منظور از وزن مخصوص پوکه معدنی چیست؟

همان‌طور که قبلا گفته شد پوکه معدنی در مکان‌هایی هست که دارای کوه آتش‌فشان باشند. مناطقی که پوکه معدنی دارند مانند دماوند، بستان‌آباد، قروه و غیره هست. به همین دلیل است که باوجود شرایط اقلیم و موقعیت‌های مختلف برای تشکیل پوکه معدنی، انواع پوکه معدنی ایجادشده است. سبک بودن از ویژگی‌های پوکه معدنی بود یادتان که هست. وزن مخصوص هر ماده یعنی نسبت وزن آن به هر واحد حجم همان ماده. واحد حجم پوکه معدنی، گاما با نماد “Y” می‌باشد. در این مقاله می‌خواهیم وزن مخصوص پوکه معدنی با توجه به اینکه پوکه معدنی دارای چندین نوع است، برای شما عزیزان به‌اختصار توضیح دهیم.

وزن مخصوص پوکه معدنی چقدر است؟

وزن مخصوص پوکه بادامی

این پوکه که با نام پوکه گردویی نیز شناخته می‌شود دارای ابعاد ۱۵ تا ۳۰ میلی‌متر است. وزن مخصوص آن در هر متر مکعب ۵۰۰ الی ۶۰۰ کیلوگرم است. بیشترین کاربرد پوکه بادامی در زیرسازی جاده‌ها، صنایع کشاورزی، ساخت تونل و … می‌باشد.

وزن مخصوص پوکه نخودی

این پوکه دارای ابعاد ۵ تا ۱۲ میلی‌متر است و وزن هر متر مکعب آن ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم محاسبه شده است. بیشترین کاربرد پوکه نخودی برای صنایع نساجی، کشاورزی و شیب‌بندی ساختمان می‌باشد.

وزن پوکه عدسی

این پوکه که با نام پوکه کله مورچه‌ای نیز ناخته می‌شود، دارای ابعاد ۵ تا ۱۰ میلی‌متر است و وزن هر متر مکعب آن ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم محاسبه شده است. یشترین کاربرد پوکه عدسی در صنایع ساختمانی می‌باشد.

وزن مخصوص پوکه فندقی

پوکه فندقی دارای ابعاد ۱۰ تا ۱۲ میلی‌متر بوده و وزن هر متر مکعب آن ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم می‌باشد. از این پوکه در کاربردهایی مثل تهیه محصولات بتنی، صنایع ساختمانی و زیرسازی آسفالت استفاده می‌شود.

وزن پوکه ماسه‌ای

ابعاد پوکه ماسه‌ای حدود ۱ تا ۵ میلی‌متر و وزن هر متر مکعب آن نیز ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلوگرم محاسبه شده است. کاربرد پوکه ماسه‌ای در صنایع ساختمانی و بتنی می‌باشد.

وزن پوکه مخلوط

کاربرد پوکه مخلوط برای پر کردن فضا و ساخت تونل‌ها می‌باشد. وزن مخصوص پوکه مخلوط در هر متر مکعب ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم است.

وزن مخصوص پوکه صنعتی

پوکه صنعتی که نام دیگر آن لیکا می‌باشد از خاک رس و در مراحل مختلفی به دست می‌آید. پوکه صنعتی مانند پوکه معدنی از مواد آتشفشانی به دست نمی‌آید، بلکه بعد از انجام یک فرایند شیمیایی تولید می‌شود. با این وجود کاربردهای فراوانی نیز دارند، هر چه پوکه صنعتی بزرگتر باشد وزن آن کمتر می‌باشد.

  • پوکه‌های صنعتی دارای ابعاد ۱ تا ۴ میلی‌متر، وزن مخصوص ۵۱۰ کیلوگرم در هر متر مکعب دارند.
  • پوکه‌های صنعتی با ابعاد ۴ تا ۱۰ میلی‌متر، وزن مخصوص ۳۲۰ کیلوگرم در متر مکعب دارند.
  • پوکه صنعتی با ابعاد ۱۰ الی ۲۵ میلی‌متر، وزن مخصوص ۲۵۰ کیلوگرم در متر مکعب دارد.
وزن مخصوص پوکه معدنی

دریافت قیمت پوکه معدنی

جمع‌بندی

پوکه‌های معدنی که در شهرهای مختلف کشور به تولید می‌رسند، وزن مخصوص متفاوتی دارند. حتی وزن مخصوص پوکه در یک نوع خاص، با کیفیت یکسان که از یک معدن و یک شهر نیز به دست می‌آیند نیز می‌توانند متفاوت باشند. یکی از مهم‌ترین عواملی که بر قیمت پوکه معدنی تاثیرگذار است، وزن مخصوص آن می‌باشد. خریداران گرامی برای استعلام قیمت پوکه معدنی می‌توانید در همین سایت اقدام نمایند و یا اینکه با کارشناسان ما در پوکه قروه تماس حاصل فرمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *