خانه » دانستنی پوکه معدنی » مزیت پوکه به سایر مصالح ساختمانی

مزیت پوکه به سایر مصالح ساختمانی

مزیت پوکه به سایر مصالح ساختمانی

در این مقاله اطلاعات فراوانی درباره مزیت پوکه به سایر مصالح ساختمانی کسب کرده‌ایم. با ما همراه باشید تا بدانید استفاده از پوکه معدنی در ساختمان سازی چه مزایای باور نکردنی نسبت به دیگر مصالح ساختمانی دارد.

سنگ پوکه معدنی

 

امروزه کمتر کسی است که نام پوکه معدنی را نشنیده باشید و از کاربردهای آن بی اطلاع باشد. سنگ پوکه معدنی یکی از سنگ های آتش فشانی است که در اثر فعالیت های آتشفشانی به وجود می آید. از مواد معدنی موجود در آن می توان به کلسیم، منیزیم و سدیم اشاره کرد، البته این مواد معدنی به صورت اکسید در این سنگ وجود دارند. پوکه معدنی نوعی  سنگ معدنی است که اگر آن را با سنگ های معمولی مقایسه کنید، خواهید دید که چقدر این سنگ عجیب است. قبل از هر چیز باید در مورد این سنگ معدنی توضیح دهیم. 

در لایه‌های زیرین زمین، هنگامی که دما بالا برود سنگ‌های موجود در آن به مواد مذاب تبدیل می‌شوند. این مواد هنگامی که به سطح زمین برسند به صورت گدازه‌هایی روی دامنه‌های کوه آتشفشان قرار خواهند گرفت. در همین زمان نیز شرایط جوی محیط به دلیل وجود گازهای سمی تغییر پیدا می‌کند. باران سرد روی سنگ‌های داغ باریده می‌شود و بعد از چندساعت سنگ‌های معدنی سرد می‌شوند. وقتی گدازه‌ها سرد شدند سنگی به وجود می‌آید که با توجه به وزن و استحکام آن با دیگر سنگ‌ها متفاوت است. این سنگ همان پوکه معدنی است.

 

خصوصیات پوکه معدنی

از خصوصیات پوکه معدنی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • .پوکه معدنی وزن بسیار سبکی دارد به طوریکه میتواند روی آب شناور شود.
  • یک عایق بسیار خوب در برابر صدا و حرارت است و هوا از آن عبور نمی کند.
  • در کشاورزی می‌توان از قابلیت نگهداری و انتقال بالای آب آن استفاده نمود.
  • دارای قیمت پایین است و همین باعث می‌شود که سازندگان قیمت بالایی را نپردازند.
  • وزیکول‌ها و منافذ موجود در این سنگ معدنی به دو صورت لوله ای و کروی هستند.
  • استحکام و دوام این ماده باعث شده که در کف ساختمان مورد استفاده قرار بگیرد و در شیب بندی نیز استفاده شود.
  • همواره به صورت رنگ پریده است و می‌تواند به رنگ‌های خاکستری، سفید، کرم، قهوه ای و سبز دیده شود.
  • دارای وزن سبک است به طوری که هر متر مکعب 500 الی 700 کیلوگرم است و روی آب شناور می‌ماند.
  • از دیگر ویژگی‌های پوکه معدنی مقاومت بالای آن در مقابل انبساط و انقباض است. 
  • در برابر حشرات و موریانه غیرقابل نفوذ است.
  • در ترکیب این ماده با نوعی آهک، سیمانی ایجاد می‌شود که در بیرون آب و خارج از آب، بسیار سخت است، به همین دلیل در صنعت سیمان سازی کاربرد زیادی دارد.
  • دارای سطح زبری است به همین دلیل برای لایه برداری پا با نام سنگ پا از آن استفاده شده است.
  • بخشیدن مقاومت به بتنی که در آن از پوکه استفاده شده است.
  • دارای مقاومت بالا در برابر حرارت تا 2500 درجه سانتی گراد.

خصوصیات پوکه معدنی

مزیت پوکه به سایر مصالح ساختمانی

در این بخش به بررسی مزایای پوکه معدنی نسبت به دیگر مصالح ساختمانی می‌پردازیم.

کاهش وزن ساختمان

پوکه معدنی دارای وزن بسیار سبکی است و همین ویژگی باعث می‌شود که افرادی که در کار ساخت و ساز می‌باشند، برای مصالح خود از این سنگ معدنی استفاده کنند. هر چند این نوعی سنگ است اما وزن مخصوص پوکه معدنی به دلیل متخلخل بودن و ساختار حفره مانند آن است.

استحکام و مقاومت بسیار بالا

هر چند این سنگ با ساختار خاص خود توانسته است وزن بسیار سبکی پیدا کند به‌گونه‌ای که می‌تواند روی آب شناور بماند، اما دارای استحکام و مقاومت بالایی است. برای این مورد باید پوکه معدنی از کیفیت بالایی برخوردار باشد. برای تشخیص پوکه معدنی مرغوب لازم است که ویژگی‌هایی مانند شکل ظاهری، وزن سبک و جنس آن که دارایی ناخالصی نباشد را بررسی کنید.

عایق حرارتی

یکی از ویژگی‌هایی که این سنگ را نسبت به دیگر همتایان خود بسیار پرکاربرد کرده است، ویژگی عایق بودن آن در برابر حرارت می‌باشد. شرایط تشکیل پوکه معدنی به این صورت است که در درجه حرارت بالا به وجود می‌آید. بنابراین این سنگ مقاومت بالایی در برابر حرارت پیدا می‌کند. به همین علت است که در ساختمان سازی معمولا به‌عنوان عایق دما و مقاومت در برابر تبادل حرارت عمل می‌کند. این باعث می‌شود که در ساختمانی که از پوکه معدنی استفاده شده است، هزینه‌های صرف شده برای انرژی کاهش پیدا کنند. علاوه‌براین این سنگ در برابر آتش سوزی نیز مقاوم است و از ورود آتش به ساختمان جلوگیری می‌کند.

مزیت پوکه به سایر مصالح ساختمانی

عایق صوتی

شاید شما نیز تجربه این را داشته باشید که در یک ساختمان آپارتمانی، سر و صدای همسایه‌ها را شنیده باشید. اگر در ساخت ساختمان‌ها از مصالحی مانند پوکه معدنی استفاده شود، دیگر با این مشکلات روبرو نخواهید شد. زیرا یکی از ویژگی‌هایی که پوکه معدنی دارد، عایق بودن در برابر صوت می‌باشد.

بالا بردن طول عمر سازه

یکی از ویژگی‌های بسیار مفید پوکه معدنی این است که در برابر آسیب‌های خارجی مقاوم است و نسبت به واکنش‌های شیمیایی نیز خنثی می‌باشد. بنابراین طول عمر این سنگ معدنی بسیار بالا می‌رود و باعث می‌شود که به راحتی از بین نرود. پس اگر در ساختمان سازی از این سنگ معدنی استفاده کنید، می‌توانید طول عمر سازه خود را نیز بالا ببرید.

کاهش هزینه‌های ساخت و ساز

یک مزیت پوکه نسبت به سایر مصالح ساختمانی، ارزان قیمت بودن آن است. این سنگ معدنی در همه جا وجود دارد و به راحتی می‌توان آن را با یک قیمت مناسب خریداری کرد. به دلیل اینکه قیمت این ماده معدنی پایین و در عین حال بسیار کاربردی است، به یکی از مصالح پرکاربرد تبدیل شده است. قیمت پوکه معدنی باعث شده است که توجه بسیاری از مهندسان عمران و ساخت و ساز به این ماده معدنی جلب شود.

مقاومت در برابر زلزله

همانطور که گفتیم پوکه معدنی دارای سختی بالا و استحکام زیادی است، به همین دلیل در مناطقی که زلزله خیز هستند می‌توان از این ماده به عنوان یکی از مصالح مقاوم در برابر زلزله استفاده کرد.

حفظ محیط زیست

کاربرد پوکه معدنی در ساختمان سازی به حفظ محیط زیست نیز کمک می‌کند. با کمک این ماده می‌توان از نیاز بیشتر به مصالحی مانند آجر یا سیمان جلوگیری کرد و محیط زیست را برای تولید این مصالح کمتر استفاده کرد. بنابراین از آلودگی‌های محیطی ناشی از تولید این مصالح جلوگیری می‌شود. علاوه‌براین پوکه معدنی بر خلاف مصالح دیگری مانند سیمان دارای قابلیت بازیافت و استفاده مجدد می‌باشد.

 

 

مزیت پوکه معدنی به سایر مصالح ساختمانی

 

برخورداری از قابلیت سیم‌کشی و لوله‌کشی

یکی دیگر از مزیت‌های که پوکه ساختمانی نسبت به سایر مصالح ساختمانی دارد، قابلیت سیم‌کشی و لوله‌کشی در این محصول است. با استفاده از پوکه معدنی می‌توان به آسانی عملیات سیم‌کشی و لوله‌کشی ساختمان را انجام داد درحالی که دیگر مصالح ساختمانی در حین انجام سیم‌کشی و لوله‌کشی شکسته و خورد می‌شوند.

تفاوت سایز و اندازه در پوکه معدنی برای کاربردهای متفاوت

تنوع در پوکه معدنی موجب شده تا در ساخت هر قسمت از ساختمان بتوانیم پوکه‌های متفاوتی استفاده کنیم.

محافظت از ساختمان در برابر به وجود آمدن آفت‌ها و حشرات

پوکه معدنی از خاصیتی برخوردار است که از به وجود آمدن آفت‌ها و حشرات در ساختمان جلوگیری می‌کند. در حالی که دیگر مصالح ساختمانی موجب به وجود آمدن حشرات و آفت‌های مزاحم می‌شوند.

مقاومت مصالح پوکه معدنی

پوکه معدنی نوعی سنگ ساختمانی است که از زمان‌های باستان تاکنون در ساختمان سازی مورد استفاده قرار گرفته است. این سنگ ساختمانی در دسته سبک‌ترین و مقاوم‌ترین سنگ‌ قرار بگیرد و به همین دلیل نیز چه بصورت تنها و چه ترکیب با دیگر مصالح مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از مصالحی که توسط پوکه معدنی ساخته می‌شود موارد زیر را می‌توان نام برد.

  1. ساخت ملات و بتن توسط پوکه معدنی
  2. تهیه بلوک سبک و دیوار هبلکس
  3. کاربرد پوکه معدنی در شیب بندی ساختمان

استفاده از پوکه معدنی در بتن

  1. پوکه معدنی را با سیمان و آب ترکیب نمایید و در چیدن دیوار ساختمان مورد استفاده قرار دهید.
  2. برای بالا رفتن مقاومت ساختمان در برابر آتش سوزی و برخورد ضربه از بتن و ملات استفاده می‌کنند.
  3. همچنین پوکه معدنی از قدرت چسبندگی بسیار بالایی برخوردار است.
  4. هزینه‌های ناشی از ساخت و ساز تا حد بسیاری با پوکه کاهش می‌یابد.

دریافت قیمت پوکه معدنی

تهیه بلوک سبک و دیوار هبلکس

یک مزیت پوکه به سایر مصالح ساختمانی این است که با کمک آن می‌توان دیگر مصالح ساختمانی را نیز تولید کرد. برخی از این مصالح که موجب بالا رفتن مقاومت ساختمان می‌شوند شامل بلوک سبک و دیوار هبلکس هستند. بلوک سبک و دیوار هبلکس هر دو نوعی از مصالح ساختمانی هستند که از پوکه معدنی تهیه می‌شود و در دیوار چینی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از بلوک سبک و دیوار هبلکس موجب می‌شود تا هم وزن ساختمان تا حد زیادی کاهش بیابد و هم اینکه مقاومت ساختمان در برابر زلزله بالا رود.

مزیت پوکه به سایر مصالح ساختمانی

 

 

کاربرد پوکه معدنی در شیب بندی ساختمان

پوکه معدنی در شیب بندی ساختمان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. وجود پوکه معدنی در شیب بندی ساختمان از زمان‌های گذشته تا به اکنون رایج بوده است بطوری که هیچ مصالحی نتوانسته جایگزین پوکه معدنی در شیب بندی ساختمان گردد. وجود پوکه معدنی در شیب بندی ساختمان خاصیت عجیبی دارد که از ورود سرما به ساختمان جلوگیری می‌کند.  

 

فروش انواع سایز پوکه معدنی قروه

با این همه خواص و ویژگی‌های مثبت پوکه معدنی که نام بردیم مگر می‌شود که به دنبال خرید این سنگ معدنی نبود؟بیشتر صنایع از پوکه معدنی قروه استفاده می‌کنند و به دنبال بهترین نمایندگی فروش پوکه می‌باشند. اینکه قیمت پوکه معدنی در این نمایندگی‌ها چقدر باشد بسیار مهم است. اگر قصد خرید پوکه معدنی را دارید و به دنبال مناسب ترین قیمت هستید می‌توانید این کار را در سایت ما انجام دهید. ما انواع پوکه معدنی را با توجه به نیازتان با مناسب ترین قیمت تولید می‌کنیم. 

شرکت قروه پوکه 24 ساعته آماده ارسال سفارش پوکه معدنی قروه در انواع سایزها می‌باشد. جهت سفارش یا با شماره 09183722138 تماس حاصل نمایید و یا به دفتر فروش شرکت قروه پوکه به آدرس: ایران – کردستان، شهرستان قروه بزرگراه سنندج همدان دفتر فروش شرکت قروه پوکه مراجعه فرمایید.

 

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *