خانه » دانستنی پوکه معدنی » سبک سازی با پوکه معدنی و ضرورت آن

سبک سازی با پوکه معدنی و ضرورت آن

ضرورت سبک سازی و نقش مهم پوکه معدنی

سبک سازی با پوکه معدنی و نقش آن در این کار برای کسانی که در کار ساخت و ساز هستند، ثابت شده است. یکی از دلایل شهرت پوکه معدنی سبک وزن بودن آن می‌باشد. به همین دلیل است که در ساخت و ساز ساختمان‌ها از این سنگ معدنی استفاده می‌شود.
امروزه برای سبک ساختن ساختمان‌ها، مصالح سبک را به کار می‌برند. سبک سازی ساختمان باعث کاهش هزینه زمان و انرژی می‌گردد. استفاده از مصالح سبک برای استحکام سازه در مناطقی که زلزله خیز هستند نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. وزن این پوکه‌ها به قدری سبک است که می‌توانند روی آب شناور بمانند. با این وجود دارای سختی بسیار بالا و مقاومت زیادی هستند. مواردی که بیان کردیم باعث شده‌اند که پوکه معدنی در سبک سازی ساختمان کاربرد فراوانی داشته باشد.

سبک سازی ساختمان چیست؟

یکی از مهم‌ترین بخش‌های ساختمان سازی سبک سازی ساختمان می‌باشد. ساختمان‌هایی سبک اما مقاوم در برابر بلایای طبیعی مانند زلزله. یکی از بهترین مصالحی که برای سبک سازی ساختمان‌ها استفاده می‌شود پوکه معدنی قروه می‌باشد. دیگر مصالح که برای این کار مناسب نیستند یا وزن کمی ندارند یا از استحکام مناسب برخوردار نیستند. اما تمامی این ویژگی‌ها در پوکه معدنی وجود دارند. این سنگ نسبت به دیگر مصالح بسیار سبک‌تر می‌باشد. به همین دلیل باعث کاهش وزن ساختمان می‌گردد.

اهمیت سبک سازی ساختمان

اهمیت سبک ساختن ساختمان در این است که بتواند در برابر حوادث طبیعی مانند زلزله، سیل، طوفان و … آسیب کمتری ببیند و خسارت‌های مالی و جانی کمتری را وارد کند. اگر ساختمان با کمترین بار اضافی ساخته شود، در برابر این حوادث سالم می‌ماند و تخریب نخواهد شد. علاوه‌براین سبک ساختن ساختمان در هزینه‌های اضافی صرفه‌جویی می‌کند و عمر سازه را بالا می‌برد.

اهمیت سبک سازی ساختمان

استفاده از پوکه در سبک سازی ساختمان

اگر می‌خواهید هر نوع سازه‌ای را با وزن کم اما مقاومت بالا در برابر فشار و عوامل خارجی بسازید، بهترین انتخاب برای این کار پوکه معدنی قروه می‌باشد. پوکه معدنی در ساختمان سازی برای مصارف مختلفی استفاده می‌شود. از کار برد پوکه برای شیب‌بندی طبقات و پشت بام گرفته تا شناژبندی ساختمان. با به کار بردن پوکه معدنی در این مصارف می‌توان مقاومت در برابر زلزله را افزایش داد و وزن نهایی ساختمان را نیز کاهش داد. پوکه معدنی در چسبندگی دیگر مصالح نیز نقش دارد.

ضرورت سبک سازی و نقش مهم پوکه معدنی

امروزه ضرورت سبک سازی یکی از مهمترین ضرورت‌ها در ساخت و ساز است. در سبک سازی یک ساختمان تنها کافی است که از مصالح سبک و بدون وزن استفاده شود. یکی از مهمترین مصالح که در سبک سازی ساختمان نقش مهمی را ایفاء می‌کند پوکه معدنی است.

پوکه معدنی نوعی سنگ آتشفشانی است که بر اثر خروج مواد مذاب درون زمین به وجود می‌آید. این سنگ آتشفشانی از وزن بسیار کمی برخوردار است و همین وزن کم موجب شده تا در ساختمان سازی مورد استقبال بی‌نظیر مهندسان قرار گیرد.

نحوه سبک سازی ساختمان

روز به روز نیاز به استفاده از مصالح سبک در ساختمان سازی بیشتر و بیشتر می‌شود. سبک سازی ساختمان موجب می‌شود تا ساختمان در برابر زلزله کاملا مقاوم شود و در صورت بروز زلزله به اشخاص درون ساختمان آسیب جدی وارد نشود. سبک سازی ساختمان در چند بخش مختلف توسط پوکه معدنی ساختمانی صورت می‌گیرد. این بخش‌ها شامل موارد زیر می‌شوند.

سبک سازی با پوکه معدنی

شیب بندی و کف سازی ساختمان

  1. در شیب بندی ساختمان و کف سازی ساختمان توسط پوکه معدنی ابتدا پوکه را به تنهایی در محل مورد نظر می‌ریزند.
  2. سپس پوکه را تخت می‌کنند تا بعدا دچار نشست نشود.
  3. هنگامی که تخت کردن و شیب بندی به اتمام رسید یک لایه نازک از ملات بروی پوکه‌ها می‌کشند.
  4. بعد از خشک شدن ملات سطح مورد نظر را با دیگر مصالح چون: سرامیک، سنگ، سنگ فرش و … پوشش می‌دهند.
  5. در شیب بندی و کف سازی ساختمان توسط پوکه معدنی می‌توان از تمامی پوکه‌ها استفاده نمود.
  6. استفاده پوکه معدنی در ساختمان سازی علاوه بر سبک سازی ساختمان موجب می‌شود تا ساختمان در برابر سرما و گرما عایق شود.

دریافت قیمت پوکه معدنی

ساخت ملات، بتن و شناژ بندی توسط پوکه معدنی

شما می‌توانید در ساخت ملات و بتن بجای استفاده از ماسه بی‌کیفیت از پوکه معدنی سبک استفاده کنید، فواید این کار:

  1. استفاده از پوکه تا حد زیادی از وزن ساختمان را ‌کاهش می‌دهد.
  2. حتی استفاده از پوکه قدرت چسبندگی دیگر مصالح را نیز افزایش می‌دهد.
  3. همچنین می‌توانید برای کاهش وزن ساختمان شناژ بندی را نیز توسط پوکه معدنی انجام دهید.
  4. وجود پوکه معدنی در شناژ بندی ساختمان موجب بالا رفتن قدرت استحکام ساختمان در برابر زلزله می‌شود.

کاربرد بلوک سبک پوکه‌ای در سبک سازی ساختمان

بلوک پوکه‌ای سبک یکی از محصولاتی است که با کمک پوکه معدنی تولید می‌شود. این بلوک‌ها از مخلوط پوکه معدنی و سیمان به‌دست می‌آیند. از ویژگی‌های بلوک پوکه‌ای می‌توان به سبک وزن بودن ، قابلیت تحمل فشار بالا و تحمل ضربه‌های سنگین اشاره کرد. بلوک پوکه‌ای در ساختمان سازی می‌تواند برای دیوار باربر و غیر باربر استفاده شود. این بلوک‌ها در کاهش وزن ساختمان و افزایش طول عمر آن نرخ پررنگ دارند.

جمع بندی

مجموعه پوکه قروه یکی از تولیدکنندگان پوکه معدنی بوده که می‌تواند پوکه مورد نیاز شما را تامین کند. شما عزیزان اگر نیاز به پوکه بسته بندی شده دارید می‌توانید با ما تماس حاصل فرمایید تا سفارش شما را به ثبت برسانیم. مجموعه ما با در دست داشتن معادن پوکه شهر قروه، می‌تواند محصول موردنیاز شما را با حذف واسطه‌ها به دستتان برساند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *