خانه » انواع پوکه معدنی » پوکه معدنی نخودی قروه

پوکه معدنی نخودی قروه

پوکه معدنی نخودی

پوکه معدنی قروه دارای انواع مختلفی است که بر حسب سایز دسته بندی می‌شود یکی از انواع پوکه قروه ، پوکه معدنی نخودی قروه است که در این پست شما را با انواع پوکه نخودی قروه و ویژگی و کاربرد آن آشنا می‌کنیم با ما همراه باشید.

 
پوکه معدنی نخودی

پوکه نخودی چیست؟

اسکوریا نخودی نوعی سنگ متخلخل آتشفشانی است که براثر فعالیت آتشفشان پدید می‌آید. هنگامی ‌که آتشفشان به حالت فعال در می‌آید، از آن مواد درون‌ هسته زمین به شکل گاز خارج می‌گردد. بعد از خروج این گاز به سطح زمین می‌آید و بعد از گذشت چند ساعت سرد می‌شود هنگامی ‌که سرد شد سبکدانه اسکریا نخودی را تشکیل می‌دهد.
پوکه نخودی یا اسکریا نخودی که به آن پوکه بلوک سبک زنی، پومیس نخودی میگویند یکی از انواع پوکه معدنی قروه است که دارای سایزی بین 5 الی 12 میلیمتر است. پوکه نخودی در دو رنگ سیاه و سفید وجود دارد که از دل معادن آتشفشان استخراج می‌شود. در این بین پوکه نخودی سیاه بیشتر از پوکه نخودی سفید رنگ استخراج و راهی بازار مصرف می‌شود، که همین امر موجب می‌شود تا قیمت پوکه نخودی سیاه کاهش یابد و کاربرد آن در صنعت های مختلف بیشتر باشد.

انواع رنگ پوکه معدنی نخودی

نحوه تشکیل پومیس نخودی

سبکدانه نخودی پومیس در واقع همان پوکه معدنی است که در زبان انگلیسی سبکدانه پومیس نامیده شده است. وقتی که آتشفشان های روی سطح زمین شروع به فعالیت می‌کنند از آنها مواد درون هسته زمین که دمای بالایی دارند خارج می‌گردد. مواد درون هسته زمین در کنار آتشفشان می نشنیدند و رفته‌رفته پس از گذشت چند ساعت سرد می‌شود و سبکدانه نخودی پومیس را پدید می‌آورند.

زمانی که پومیس نخودی پدید می‌آید بلافاصله عملیات لایه روبی صورت می‌گیرد و بعد از اتمام عملیات لایه روبی، نوبت به استخراج پومیس نخودی از معدن می‌گردد. زمانی که پومیس نخودی از معدن استخراج شد، سبکدانه ها را بسته ‌بندی می‌کنند سپس این بسته‌ها به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

همانطور که در قسمت بالا گفته شد پومیس نخودی خواص فراوانی دارد که تمامی این خواص را نمی‌توان در یک ماده یافت. پومیس نخودی 10 کاربرد اصلی دارد که عبارتند از:

  1. از اصلی ترین کاربردهای پومیس نخودی می‌توان به استفاده این محصول در تولید فرآورده‌های بتنی اشاره کرد.
  2. همچنین در صنعت داروسازی و پزشکی پومیس نخودی مورداستفاده قرار می‌گیرد.
  3. از دیگر کاربردهای سبکدانه نخودی پومیس می‌توان استفاده این محصول در کشاورزی و باغداری را نام برد.
  4. اصلی‌ترین کاربرد پومیس نخودی استفاده این سبکدانه در ساخت شیب ساختمان است.
  5. مردم از زمان‌های گذشته تاکنون از پومیس نخودی برای برداشتن سلول‌های مرده پوستشان استفاده می کنند.
  6. از پومیس نخودی جهت تزئین دیوارهای داخلی و خارجی، تزئین آکواریوم، ساخت زیور آلات و… استفاده می‌شود.
  7. در ساخت سدهای آبی و تصفیه آب فاضلاب پومیس نخودی کاربرد فراوانی دارد.

کاربرد پوکه نخودی در نساجی

کیفیت پوکه نخودی

کیفیت پوکه معدنی بر اساس وزن پوکه درجه بندی می‌شود هرچه وزن پوکه کمتر باشد از کیفیت بیشتری برخوردار است. البته باید به این نکته توجه کنید که برخی از پوکه‌ها دارای قدرت جذب آب بالایی هستند و همین امر موجب می‌شود که وزن آنها با توجه به شرایط محیط و فصل متفاوت باشد.
کیفیت پوکه نخودی قروه به صورتی است که وزن هر متر مربع ۵۵۰ الی ۶۵۰ است که از معادن احمد آباد در شهرستان قروه استخراج می‌گردد.

پوکه سیاه نخودی

پوکه نخودی سیاه

پوکه نخودی سیاه که برخی به نام پوکه ساختمانی آن را می‌شناسند زیرا از پوکه نخودی سیاه اغلب برای پر کردن شیب پشت‌بام ساختمان استفاده می‌شود. پوکه نخودی وزنی بسیار کمی دارد که در هنگام شیب بندی پشت‌بام با این پوکه معدنی وزن ساختمان کاهش می‌یابد و در صورت بروز زلزله به ساختمان آسیبی وارد نخواهد شد. از دیگر ویژگی های مهم پوکه معدنی نخودی سیاه مقاومت زیاد و وزن بسیار کمی می باشد. یکی دیگر از کاربردهای اساسی پوکه نخودی در کارگاه‌های تولید بلوک سقفی برای ساخت بلوک سبک است.
پوکه معدنی نخودی سیاه بیشتر از هر پوکه معدنی دیگری در طول سال تولید می‌شود و همین تولید بالا موجب شده تا قیمت پوکه نخودی سیاه کاهش یابد و شما بتوانید با هزینه کمی پوکه نخودی سیاه را خریداری نمایید.

پوکه معدنی نخودی سیاه

پوکه نخودی سفید

پوکه  نخودی سفید تفاوت زیادی از نظر خاصیت و ویژگی‌ها با پوکه سیاه ندارد و تفاوت بارز این دو محصول فقط در رنگ است. با توجه به اینکه پوکه نخودی سفید کمتر از پوکه نخودی سیاه یافت می‌شود کاربرد چشم گیری ندارد و اغلب از این محصول جهت تزیین فضای سبز و یا در گلخانه‌ها کاربرد فراوانی دارد.

پوکه نخودی سفید رنگ

ویژگی های پوکه معدنی نخودی قروه

شاید از نظر شما هم پوکه نخودی سنگی معمولی به نظر برسد که تنها در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما این گونه نیست پوکه معدنی نخودی قدرت و خواص شگفت انگیزی دارد که همه را مجذور خودش کرده است برای مثال:

  1. در پوکه معدنی نخودی سیاه تخلخل فراوانی وجود دارد. تخلخل حالتی است کمیاب و بسیار مفید که موجب می‌شود ساختمان در زمستان گرم و در تابستان خنک باقی بماند.
  2. پوکه نخودی به دلیل اینکه در حرارت بسیار بالای آتشفشان تشکیل می‌شود خاصیت ضد حریق دارد. ضد حریق بودن پوکه معدنی نخودی موجب شده تا دمای ذوب این سبکدانه پومیس بالا برود و در هنگام بروز آتش‌سوزی ساختمان آسیبی نبیند.
  3. پوکه نخودی سرشار از مواد و املاح معدنی همچون: آهن، منیزیم، مس، روی و… است که در صورت تماس مستقیم با گیاهان این املاح معدنی را به آنان انتقال می‌دهد.
  4. قدرت و خواص چشم‌گیر دیگر پوکه نخودی، ضد باکتری بودن است. ضد باکتری بودن این سنگ معدنی باعث شده تا در محلی که پوکه نخودی قرار دارد تحت هیچ شرایطی باکتری‌ها، آفت‌ها و حشرات موزی قادر نباشند که رشد کنند.
  5. پوکه معدنی نخودی سیاه به دلیل وزن کمی که دارد شکننده و سست به نظر می‌رسد. در حالی که پوکه معدنی نخودی سیاه از خاصیت نشکن برخوردار است و در برابر تمامی ضربات مقاوم است.
  6. پوکه معدنی نخودی در دسته موادی قرار می‌گیرد که هیچ‌گاه تحت هیچ شرایطی از بین نمی‌روند. پوکه نخودی مادام العمر است و تاریخ انقضاء ندارد.
سبکدانه اسکریا نخودی

خرید پوکه نخودی قروه

برای خرید پوکه معدنی نخودی قروه شما می‌توانید از روش های مختلفی اقدام کنید. شما می‌توانید بصورت حضوری مراجعه کنید و خرید خود را انجام دهید و یا اینکه بصورت اینترنتی و یا از طریق تلفن سفارشات خود را ثبت کنید و ظرف کم تر از ۴۸ ساعت بار خود را در مقصد خود در منطقه از ایران عزیز تحویل بگیرید.
حمل بار با: تریلی های کمپرس و ده چرخ
توصیه می‌شود قبل از خرید جهت مشاوره رایگان و ثبت سفارش پوکه نخودی قروه با شماره کارشناس تماس بگیرید:
حاج هوشنگ :09183722138
دفتر فروش شرکت مراجعه کنید: جاده قروه – همدان سر سراهی دلبران باسکول شصت تنی فلاح

دریافت قیمت پوکه معدنی

5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *