خانه » دانستنی پوکه معدنی » وزن مخصوص پوکه معدنی

وزن مخصوص پوکه معدنی

وزن مخصوص پوکه معدنی

در این مقاله ما وزن مخصوص پوکه معدنی را برای آشنایی شما با این محصول مورد بررسی قرار می‌دهیم. در مقاله‌ی پوکه معدنی چیست ما به چگونگی ایجاد پوکه معدنی پرداختیم. همچنین انواع پوکه معدنی را به‌اختصار برای شما عزیزان معرفی کردیم. سبکدانه پوکه دارای انواع مختلفی است که وزن مخصوص هر پوکه معدنی متفاوت با دیگری می باشد. در ادامه وزن مخصوص پوکه معدنی را شرح می‌دهیم.

با توجه به اینکه قبلا گفتیم پوکه معدنی نسبت به پوکه صنعتی وزن بسیار سبکی دارد. با پوکه قروه همراه باشید.

مرور کوتاهی بر پوکه معدنی

پوکه معدنی را می‌توان اصلی‌ترین فرآورده آتشفشان معرفی کرد.
زمانی که آتشفشان های موجود بروی کره زمین دچار انفجار می‌شود مواد درون هسته زمین را از داخل زمین به بیرون انتقال می‌دهند.
پوکه معدنی در دسته سنگ‌های قرار گرفته است که علاوه بر داشتن وزن کم از قدرت استحکام بالایی برخوردار هستند.
پوکه معدنی کاربردهای بسیاری دارد و در تمامی موارد استفاده نتیجه مطلوبی از خود بر جای گذاشته است.
به عنوان مثال پوکه معدنی در کشاورزی، ساختمان سازی، پالایش، داروسازی، پزشکی، ساخت مواد شیمیایی، صنعت مد و فشن، احداث سد، تصفیه آب و … کاربرد دارد.
پوکه معدنی در چندین وزن و اندازه مختلف تولید شده و سپس به بازار مصرف عرضه می‌شود.
در ادامه وزن مخصوص پوکه معدنی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وزن مخصوص پوکه قروه

وزن مخصوص پوکه معدنی

همان‌طور که قبلا گفته شد پوکه معدنی در مکان‌هایی هست که دارای کوه آتش‌فشان باشند. مناطقی که پوکه معدنی دارند مانند دماوند، بستان‌آباد، قروه و غیره هست. به همین دلیل است که باوجود شرایط اقلیم و موقعیت‌های مختلف برای تشکیل پوکه معدنی، انواع پوکه معدنی ایجادشده است. سبک بودن از ویژگی‌های پوکه معدنی بود یادتان که هست. در این مقاله می‌خواهیم وزن مخصوص پوکه معدنی با توجه به اینکه پوکه معدنی دارای چندین نوع است، برای شما عزیزان به‌اختصار توضیح دهیم.

وزن مخصوص پوکه معدنی
وزن مخصوص پوکه معدنی

وزن مخصوص پوکه معدنی قروه برحسب مترمکعب

نکته: برای وزن پوکه معدنی یک واحد اندازه‌گیری مشخص‌شده است. واحد اندازه‌گیری پوکه معدنی براساس 1 مترمکعب است. انواع پوکه بر اساس وزن مخصوص عبارت است از:

  1. وزن مخصوص پوکه سنگ پوکه: این نوع پوکه برای ساخت آبنما و دیگر موارد استفاده می‌شود. با توجه به واحد اندازه‌گیری وزن مخصوص این نوع پوکه از 600 الی 700 در 1 مترمکعب هست.
  2. وزن مخصوص پوکه کله مورچه: از پوکه معدنی کله مورچه بیشتر در ساخت بلوک سبک استفاده می‌کنند. وزن مخصوص این نوع پوکه از 650 الی 750 در هر مترمکعب هست.
  3. وزن مخصوص پوکه مخلوط: این نوع پوکه در تونل برای پر کردن فضا مورداستفاده قرار می‌گیرد. وزن مخصوص پوکه مخلوط از 600 الی 700 در واحد اندازه‌گیری گفته‌شده هست.
  4. وزن مخصوص پوکه ماسه: از پوکه ماسه بیشتر در ساخت بلوک به کار گرفته می‌شود. وزن مخصوص پوکه ماسه از 850 الی 1000 مقدور است.
  5. وزن مخصوص پوکه فندقی: پوکه فندقی بیشتر درشیب بندی ساختمان به کار گرفته می‌شود. وزن این نوع پوکه از 500 الی 600 در یک مترمکعب هست.
  6. وزن مخصوص پوکه نخودی(عدسی): از پوکه نخودی در تولید بلوک مورداستفاده قرارگرفته می‌شود. وزن مخصوص این نوع پوکه معنی از 600 الی 700 در هر مترمکعب هست.
  7. وزن مخصوص پوکه بادامی(گردویی): پوکه معدنی بادامی مورداستفاده درشیب بندی ساختمان است. وزن مخصوص این نوع نیز از 500 الی 600 برحسب 1 مترمکعب هست.
وزن مخصوص پوکه معدنی

وزن پوکه معدنی
  1. یکی از انواع پوکه‌های معدنی پوکه بادامی نام دارد که دارای رنگ بندی جذاب و متنوعی است. وزن مخصوص این پوکه معمولا 550 کیلوگرم در هر مترمکعب است. از پوکه بادامی در احداث پروژه های عمرانی استفاده می‌شود.
  2. پوکه نخودی در بیشتر مواقع تنها در شهر احمد آباد یافت می‌شود. وزن هر متر مکعب این پوکه بین 560 تا 580 کیلوگرم است. از پوکه نخودی می‌توان در کشاورزی استفاده نمود.
  3. نوع دیگری از پوکه‌های معدنی پوکه عدسی نام دارد. این پوکه به فراوانی در شهر قروه یافت می‌شود. وزن یک متر مکعب این پوکه 600 کیلو گرم می‌باشد. از پوکه عدسی در ساخت بلوک و دیوار آماده استفاده می‌شود.
  4. پوکه ماسه‌ای کوچکترین اندازه و بیشترین وزن را در بین تمامی پوکه‌ها شامل می‌شود. این پوکه وزن بیشتری نسبت به دیگر پوکه‌ها دارد. وزن این پوکه 850 کیلوگرم در هر متر مکعب می‌باشد. از پوکه ماسه‌ای در ساخت ملات و بتن استفاده می‌شود.
  5. پوکه سیاه نیز یکی از پوکه‌های معدنی است که رنگی تیره دارد. این پوکه بصورت فله‌ای از معدن خارج می‌شود و بعد از خروج آن را به قطعات کوچکتر تبدیل می‌کنند تا قابل استفاده شود. این پوکه در آسفالت کردن خیابان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دریافت قیمت پوکه معدنی

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *