خانه » دانستنی پوکه معدنی » مزیت پوکه به سایر مصالح ساختمانی

مزیت پوکه به سایر مصالح ساختمانی

مزیت پوکه به سایر مصالح ساختمانی

در این مقاله اطلاعات فراوانی درباره مزیت پوکه به سایر مصالح ساختمانی کسب کرده‌ایم. با ما همراه باشید تا بدانید استفاده از پوکه معدنی در ساختمان سازی چه مزایای باور نکردنی نسبت به دیگر مصالح ساختمانی دارد.

سنگ پوکه معدنی

امروزه کمتر کسی است که نام پوکه معدنی را نشنیده باشید و از کاربردهای آن بی اطلاع باشد. سنگ پوکه معدنی یکی از سنگ های آتش فشانی است که در اثر فعالیت های آتشفشانی به وجود می آید. از مواد معدنی موجود در آن می توان به کلسیم، منیزیم و سدیم اشاره کرد، البته این مواد معدنی به صورت اکسید در این سنگ وجود دارند.

پوکه معدنی نوعی  سنگ معدنی است که اگر آن را با سنگ های معمولی مقایسه کنید، خواهید دید که چقدر این سنگ عجیب است. قبل از هر چیز باید در مورد این سنگ معدنی توضیح دهیم. 

در لایه‌های زیرین زمین، هنگامی که دما بالا برود سنگ‌های موجود در آن به مواد مذاب تبدیل می‌شوند. این مواد هنگامی که به سطح زمین برسند به صورت گدازه‌هایی روی دامنه‌های کوه آتشفشان قرار خواهند گرفت. در همین زمان نیز شرایط جوی محیط به دلیل وجود گازهای سمی تغییر پیدا می‌کند. باران سرد روی سنگ‌های داغ باریده می‌شود و بعد از چندساعت سنگ‌های معدنی سرد می‌شوند. وقتی گدازه‌ها سرد شدند سنگی به وجود می‌آید که با توجه به وزن و استحکام آن با دیگر سنگ‌ها متفاوت است. این سنگ همان پوکه معدنی است.

 

خصوصیات پوکه معدنی

از خصوصیات پوکه معدنی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • .پوکه معدنی وزن بسیار سبکی دارد به طوریکه میتواند روی آب شناور شود.
  • یک عایق بسیار خوب در برابر صدا و حرارت است و هوا از آن عبور نمی کند.
  • در کشاورزی می‌توان از قابلیت نگهداری و انتقال بالای آب آن استفاده نمود.
  • دارای قیمت پایین است و همین باعث می‌شود که سازندگان قیمت بالایی را نپردازند.
  • وزیکول‌ها و منافذ موجود در این سنگ معدنی به دو صورت لوله ای و کروی هستند.
  • استحکام و دوام این ماده باعث شده که در کف ساختمان مورد استفاده قرار بگیرد و در شیب بندی نیز استفاده شود.
  • همواره به صورت رنگ پریده است و می‌تواند به رنگ‌های خاکستری، سفید، کرم، قهوه ای و سبز دیده شود.
  • دارای وزن سبک است به طوری که هر متر مکعب 500 الی 700 کیلوگرم است و روی آب شناور می‌ماند.
  • از دیگر ویژگی‌های پوکه معدنی مقاومت بالای آن در مقابل انبساط و انقباض است. 
  • در برابر حشرات و موریانه غیرقابل نفوذ است.
  • در ترکیب این ماده با نوعی آهک، سیمانی ایجاد می‌شود که در بیرون آب و خارج از آب، بسیار سخت است، به همین دلیل در صنعت سیمان سازی کاربرد زیادی دارد.
  • دارای سطح زبری است به همین دلیل برای لایه برداری پا با نام سنگ پا از آن استفاده شده است.
  • بخشیدن مقاومت به بتنی که در آن از پوکه استفاده شده است.
  • دارای مقاومت بالا در برابر حرارت تا 2500 درجه سانتی گراد.

 

اصلی ترین خاصیت پوکه معدنی چیست

اصلی ترین خاصیت پوکه معدنی وزن آن است. این سبکدانه دارای وزنی کمتر از یک می باشد و جالب هم این است که روی آب به صورت شناور باقی می ماند که یک ویژگی مهم برای پوکه معدنی است. همین وزن سبک پوکه باعث می شود که از آن بتوان انواع بلوک سبک را تولید کرد. این سنگ معدنی بسیار سبک است و در نتیجه عایق مناسبی در برابر صدا و حرارت است. گرما و سرما از ساختمان بیرون نمی روند و این یک خاصیت بسیار عالی برای سبکدانه پومیس محسوب می شود.

 

انواع سایز پوکه معدنی

انواع پوکه معدنی قروه

شرکت قروه پوکه پوکه معدنی را به سایزهای بادامی، فندوقی، عدسی، نخودی، ماسه ای دسته بندی کرده است. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به انواع پوکه معدنی قروه مراجعه کنید.

پوکه معدنی بسایز بادام

  پوکه معدنی بسایز بادام را پوکه معدنی بادامی می نامند، این پوکه معدنی دارای سایز ۱۸ الی ۲۶ میلیمتر است و بیشترین کاربرد پوکه بادامی در شیب دار کردن سقف ساختمانها و هم سطح نمودن کف طبقات است. برای اطلاعات بیشتر به پوکه معدنی بادامی قروه مراجعه کنید.

 

پوکه معدنی بسایز فندوق

  پوکه معدنی بسایز فندوق را پوکه معدنی فندوقی می نامند، این پوکه معدنی دارای سایز 10 الی 20 میلیمتر است و بیشترین کاربرد پوکه فندوقی در شیب دار کردن سقف ساختمانها و هم سطح نمودن کف طبقات است. برای اطلاعات بیشتر به پوکه معدنی فندوقی قروه مراجعه کنید.

پوکه معدنی بسایز نخود

  پوکه معدنی بسایز نخود را پوکه معدنی نخودی می نامند، این پوکه معدنی دارای سایز 5 الی 12 میلیمتر است و بیشترین کاربرد پوکه نخودی در کارگاه‌های تولید بلوک سقفی برای ساخت بلوک سبک است. برای اطلاعات بیشتر به پوکه معدنی نخودی قروه مراجعه کنید.

 

پوکه معدنی بسایز عدس

  پوکه معدنی بسایز عدس را پوکه معدنی عدسی می نامند، این پوکه معدنی دارای سایز 3 الی 7 میلیمتر است و بیشترین کاربرد پوکه عدسی در بلوک سازی و کف پوشی ساختمان است. برای اطلاعات بیشتر به پوکه معدنی عدسی قروه مراجعه کنید.

 

پوکه معدنی بسایز ماسه

  پوکه معدنی بسایز ماسه را پوکه معدنی ماسه ای می نامند، این پوکه معدنی دارای سایز 0 الی 5 میلیمتر است و بیشترین کاربرد پوکه ماسه ای در کارگاه‌های ساخت بتن، بلوک زنی و پر کردن سطوح لوله کشی های ساختمانی است. برای اطلاعات بیشتر به پوکه معدنی ماسه ای قروه مراجعه کنید.

 

پوکه معدنی چه کاربردی دارد

هنگامی که با پوکه معدنی آشنا می‌شوید احتمالا در پی پاسخ به این سوال هستیدکه پوکه معدنی چه کاربردی دارد؟ پوکه معدنی که با نام علمی پومیس شناخته می‌شود در موارد بسیاری مانند کشاورزی، صنایع، آرایشی، ساختمانی و پزشکی کارایی دارد. این ماده جنس سیلیکانی و وزن کمی دارد که همین باعث شده است که این مواد بسیار پرکاربرد شوند. از بیشترین کاربردهای پوکه معدنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کشاورزی: از کاربردهای پوکه معدنی در کشاورزی می‌توان به قلمه زنی، ریشه زنی، افزایش رشد گیاهان و استفاده به جای کود شیمیایی و حفظ و نگهداری آب را نام برد.

عملیات ساختمانی: از کاربرد پوکه معدنی در ساختمان می‌توان به پوکه ریزی و انواع شیب بندی اشاره کرد که می‌توان از انواع پوکه معدنی استفاده نمود. همچنین در مصالح ساختمانی نیز می‌توان پوکه معدنی را با سیمان و ماسه مخلوط کرد تا استحکام ساختمان بالا رود.

سد سازی: برای مقاومت سد در برابر فشار آب و بالا بردن کیفیت کار از این نوع سنگ معدنی استفاده می‌گردد.

آکواریوم: برای استفاده این سنگ در آکواریوم باید گفت که گیاهان به فتوسنتز احتیاج دارند که پوکه معدنی این شرایط را برای گیاه فراهم می‌کند. همچنین پوکه معدنی در آکواریوم باکتری‌های مضر را از بین می‌برد.

تصفیه آب: برای اینکه فاضلاب تمیز شود از این سنگ استفاده می‌کنند تا لجن و جلبک‌هایی که در فاضلاب قرار دارند جداسازی شوند.

 

مزیت پوکه به سایر مصالح ساختمانی

همانطور که می‌دانید یکی از اصلی‌ترین کاربردهای پوکه معدنی استفاده این محصول در مصالح ساختمان سازی است. پوکه معدنی در سال‌های اخیر به دلیل مزایای فوق‌العاده‌ای که در ساختمان سازی دارد توانسته است جایگزین مناسبی برای تمامی مصالح ساختمانی شود. مزیت‌های پوکه معدنی نسبت به سایر مصالح ساختمانی عبارتند از:

  1. وزن کم پوکه معدنی

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که موجب برتری پوکه معدنی نسبت به سایر مصالح‌ ساختمانی شد، وزن کم پوکه معدنی است. پوکه معدنی کاملا سبک و بدون وزن است و اگر وزنی هم داشته باشد بسیار کم است در حالی که سایر مصالح ساختمانی چندین برابر پوکه معدنی وزن دارند.

  1. عایق شدن ساختمان در برابر سرما و گرما

تمامی افراد می‌دانند که پوکه معدنی نوعی سنگ متخلخل است که بیش از 90 درصد آن از تخلخل تشکیل شده است. وجود تخلخل در پوکه معدنی موجب شده تا گرما در فصل زمستان از درون ساختمان به بیرون انتقال پیدا نکند و در فصل تابستان نیز هوای خنک از ساختمان خارج نشود. در حالی که مصالح سنتی ساختمانی این کار را بصورت برعکس انجام می‌دهند. مزیت پوکه معدنی به سایر مصالح ساختمانی

  1. ایجاد نارسایی صوتی در ساختمان

وجود تخلخل در پوکه معدنی همچنین باعث می‌شود که نارسایی صوتی در ساختمان ایجاد شود. یعنی صداهای بیرون از ساختمان قادر به وارد شدن به داخل ساختمان نباشند و همچنین صداهای درون ساختمان به بیرون از ساختمان انتقال پیدا نکند.

  1. محافظت از ساختمان در برابر حوادث ناشی از زلزله

همانطور که در مورد اول خواندید پوکه معدنی از وزن بسیار کمی برخوردار است. وزن کم پوکه معدنی موجب می‌شود تا وزن ساختمان تا حد چشم‌گیری کاهش پیدا کند. کاهش وزن ساختمان باعث می‌شود تا در هنگام بروز زلزله ساختمان به راحتی تخریب نشود و در صورت تخریب شدن آسیب چندانی به افراد ساختمان وارد نشود.

  1. برخورداری از قابلیت سیم‌کشی و لوله‌کشی

یکی دیگر از مزیت‌های که پوکه ساختمانی نسبت به سایر مصالح ساختمانی دارد، قابلیت سیم‌کشی و لوله‌کشی در این محصول است. با استفاده از پوکه معدنی می‌توان به آسانی عملیات سیم‌کشی و لوله‌کشی ساختمان را انجام داد درحالی که دیگر مصالح ساختمانی در حین انجام سیم‌کشی و لوله‌کشی شکسته و خورد می‌شوند.

  1. بالا بودن مقاومت پوکه معدنی

اصلی‌ترین مزیت پوکه معدنی در برابر سایر مصالح ساختمانی بالا بودن مقاومت پوکه معدنی است. پوکه معدنی هیچ گاه در برابر برخورد با ضربه شکسته نمی‌شود. در حالی که سایر مصالح بی‌کیفیت ساختمانی بلافاصله بعد از برخورد با ضربه تکه‌تکه می‌شوند.

  1. کاهش هزینه‌های ناشی از ساخت‌وساز با استفاده از پوکه معدنی

استفاده از پوکه معدنی در ساختمان سازی موجب کاهش هزینه‌های ناشی از ساخت‌وساز تا حد چشم‌گیری می‌شود.

  1. تفاوت سایز و اندازه در پوکه معدنی برای کاربردهای متفاوت

تنوع در پوکه معدنی موجب شده تا در ساخت هر قسمت از ساختمان بتوانیم پوکه‌های متفاوتی استفاده کنیم.

  1. دمای ذوب بسیار بالا

وجود پوکه معدنی در ساختمان سازی باعث می‌شود تا زمانی که ساختمان دچار آتش سوزی شد، آسیب جدی نبیند.

  1. محافظت از ساختمان در برابر به وجود آمدن آفت‌ها و حشرات

پوکه معدنی از خاصیتی برخوردار است که از به وجود آمدن آفت‌ها و حشرات در ساختمان جلوگیری می‌کند. در حالی که دیگر مصالح ساختمانی موجب به وجود آمدن حشرات و آفت‌های مزاحم می‌شوند.

  1. بالا بودن عمر مفید پوکه معدنی

پوکه معدنی از عمر مفید بسیار بالای برخوردار است و بیش از صد سال بدون آنکه کیفیتش را از دست بدهد باقی می‌ماند در حالی که سایر مصالح ساختمانی بعد از گذشت چند سال کم‌کم پوسیده و خورد می‌شوند.  

 

مقاومت مصالح پوکه معدنی

پوکه معدنی نوعی سنگ ساختمانی است که از زمان‌های باستان تاکنون در ساختمان سازی مورد استفاده قرار گرفته است. این سنگ ساختمانی در دسته سبک‌ترین و مقاوم‌ترین سنگ‌ قرار بگیرد و به همین دلیل نیز چه بصورت تنها و چه ترکیب با دیگر مصالح مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از مصالحی که توسط پوکه معدنی ساخته می‌شود موارد زیر را می‌توان نام برد.

  1. ساخت ملات و بتن توسط پوکه معدنی
  2. تهیه بلوک سبک و دیوار هبلکس
  3. کاربرد پوکه معدنی در شیب بندی ساختمان

 

استفاده از پوکه معدنی در بتن

  1. پوکه معدنی را با سیمان و آب ترکیب نمایید و در چیدن دیوار ساختمان مورد استفاده قرار دهید.
  2. برای بالا رفتن مقاومت ساختمان در برابر آتش سوزی و برخورد ضربه از بتن و ملات استفاده می‌کنند.
  3. همچنین پوکه معدنی از قدرت چسبندگی بسیار بالایی برخوردار است.
  4. هزینه‌های ناشی از ساخت و ساز تا حد بسیاری با پوکه کاهش می‌یابد.

دریافت قیمت پوکه معدنی

تهیه بلوک سبک و دیوار هبلکس

از دیگر مصالح ساخته شده توسط پوکه معدنی که موجب بالا رفتن مقاومت ساختمان می‌گردد می‌توان به بلوک سبک و دیوار هبلکس اشاره کرد. بلوک سبک و دیوار هبلکس هر دو نوعی از مصالح ساختمانی هستند که از پوکه معدنی تهیه می‌شود و در دیوار چینی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

استفاده از بلوک سبک و دیوار هبلکس موجب می‌شود تا هم وزن ساختمان تا حد زیادی کاهش بیابد و هم اینکه مقاومت ساختمان در برابر زلزله بالا رود.

مقاومت مصالح پوکه معدنی

 

کاربرد پوکه معدنی در شیب بندی ساختمان

پوکه معدنی در شیب بندی ساختمان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. وجود پوکه معدنی در شیب بندی ساختمان از زمان‌های گذشته تا به اکنون رایج بوده است بطوری که هیچ مصالحی نتوانسته جایگزین پوکه معدنی در شیب بندی ساختمان گردد. وجود پوکه معدنی در شیب بندی ساختمان خاصیت عجیبی دارد که از ورود سرما به ساختمان جلوگیری می‌کند.  

 

فروش انواع سایز پوکه معدنی قروه

با این همه خواص و ویژگی‌های مثبت پوکه معدنی که نام بردیم مگر می‌شود که به دنبال خرید این سنگ معدنی نبود؟بیشتر صنایع از پوکه معدنی قروه استفاده می‌کنند و به دنبال بهترین نمایندگی فروش پوکه می‌باشند. اینکه قیمت پوکه معدنی در این نمایندگی‌ها چقدر باشد بسیار مهم است. اگر قصد خرید پوکه معدنی را دارید و به دنبال مناسب ترین قیمت هستید می‌توانید این کار را در سایت ما انجام دهید. ما انواع پوکه معدنی را با توجه به نیازتان با مناسب ترین قیمت تولید می‌کنیم. 

شرکت قروه پوکه 24 ساعته آماده ارسال سفارش پوکه معدنی قروه در انواع سایزها می‌باشد. جهت سفارش یا با شماره 09183722138 تماس حاصل نمایید و یا به دفتر فروش شرکت قروه پوکه به آدرس: ایران – کردستان، شهرستان قروه بزرگراه سنندج همدان دفتر فروش شرکت قروه پوکه مراجعه فرمایید.

 

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *